1. Mitä tarkalleen ottaen teette?
2. Onko ohjelmointi varmasti turvallista?
Quantumin ohjelmointi sekä kasvattaa, että optimoi moottorin voimantuottoa moottorin asettamissa rajoissa, eikä täten ole vaaraksi moottorin toiminnalle. Lisääntynyt teho moottorissa johtaa siihen, ettei vaihteita tarvitse vaihtaa yhtä usein, mikä vähentää kokonaisrasitusta. Jokaisen moottorin tehokkuutta lisätään yksilöllisesti optimoinnilla ja osaavat teknikkomme eivät missään tapauksessa pyri lisäämään tehoa ajoneuvon osien kestävyyden ja toimivuuden kustannuksella.
Alan johtavien yritysten arviot tuloksista ovat hyvin samankaltaiset, siksi kannattaakin olla varuillaan, jos jokin yritys lupaa huomattavasti suurempia tuloksia, sillä yritys saattaa joko huijata tuloksissa luottaen asiakkaan tietämättömyyteen tai lisätä moottorin tehoja liian paljon ottamatta huomioon sen mahdollisia haittavaikutuksia.
3. Miksei valmistajat itse optimoi ajoneuvojaan?
Valmistajien myydessä ajoneuvojaan hyvin erilaisiin olosuhteisiin ympäri maailmaa heidän täytyy ottaa huomioon erilaiset erot muun muassa verotuksessa, päästörajoituksissa, ilmastossa sekä polttoaineen laadussa. Siksi valmistajien on tehtävä ajoneuvoistaan toimivia kaikissa olosuhteissa, mikä vaatii kompromisseja. Me Quantum Tuning:lla ohjelmoimme ajoneuvon moottorin vastaamaan niitä olosuhteita, jossa ajoneuvoa käytetään.
4. Millaisen takuun annatte työllenne?
Uskomme, että Quantum takaa asiakkaiden tyytyväisyyden ja siksi tarjoamme ohjelmistollemme elinikäisen takuun. Jos ohjelman asennuksessa tapahtuu ongelmia, asennamme sen uudelleen veloituksetta. Ammattitaidolla tehty ohjelmointi ei aiheuta teknisiä vikoja hyvin huolletussa moottorissa.
5. Mitä optimointi oikeastaan on?
Jos toiveenasi on muokata ajoneuvoasi turvallisesti ja kestävästi, on se tehtävä olemassa olevaa ohjelmistoa muokkaamalla. Quantumin ohjelmoima ohjelma tekee juuri, kuten edellä kerrottiin. Ohjelmointi ohjelmallamme pystyy muokkaamaan kaikkia moottorin toimintaa koskevia alueita turvallisuuden rajoissa. Tehon lisäksi optimointi tuo ajoneuvoon lisää vääntöä sekä vähentää polttoaineen kulutusta, mikä tekee ajoneuvon käytöstä entistä taloudellisempaa.
6. Onko asiakkaan tyytyväisyystakuuta otettu huomioon?
Olemme varmoja siitä, että Quantumin ohjelmointi sekä parantaa ajokokemusta että säästää huomattavasti polttoainetta. Siksi tarjoammekin asiakkaillemme 30 päivän tyytyväisyystakuu -lupauksen. Jos asiakas ei ole tyytyväinen lopputulokseen, voidaan ohjelmisto palauttaa ennalleen ja maksettu korvaus optimoinnista palauttaa kokonaisuudessaan.
7. Vaikuttaako ohjelmiston muokkaaminen autovakuutukseen?
On asiakkaan vastuulla pitää vakuutusyhtiö ajan tasalla ajoneuvoon tehdyistä muutoksista. Yhä useammat vakuutusyhtiöt eivät puutu ajoneuvon kulutuksen pienentymiseen ja voimme antaa Quantumilta todistuksen vakuutusyhtiötä varten.
8. Säilytättekö kopion alkuperäisestä ohjelmistosta?
9. Vaikuttaako ohjelmointi ajoneuvon valmistajan antamaan takuuseen?
Joidenkin valmistajien laitteet voivat havaita ohjelmoidun ohjelmiston. Monet valmistajat eivät kuitenkaan välitä laadukkaasti tehdystä optimoinnista, sillä se ainoastaan parantaa heidän tuotteensa suorituskykyä. On silti otettava huomioon, että jos ajoneuvon osassa ilmennyt vika on peräisin muutoksesta ohjelmistossa, ei kyseinen osa enää kuulu takuun piiriin. Edellä mainittu ei tarkoita, että takuu kokonaisuudessaan raukeaisi.
10. Miten ohjelmointi vaikuttaa ajoneuvoon?
Quantumin ohjelmointi parantaa moottorin toimintaa ja ominaisuuksia sen omissa rajoissaan, vaikuttaen polttoaineen kulutukseen, tehon sekä väännön määrään.
11. Mitä on vääntö?
Vääntöä mitataan Newton metreissä (Nm) ja se helpottaa kiihdyttämistä sekä vauhdin ylläpitoa etenkin suuren kuorman kanssa. Ohjelmoinnin seurauksena väännön kasvaessa ajoneuvosi kiihtyy nopeammin ja vauhdin ylläpitämisestä tulee helpompaa.
12. Mitä on BHP (Break HorsePower)?
BHP on moottorin hevosvoiman määrä ennen kuin esimerkiksi laturi, ohjaustehostimen pumppu, ilmastoinnin kompressori ja voimansiirto alkaa vähentämään moottorin tehoa. BHP on siis voima mikä saadaan suoraan kampiakselin päästä. Tätä on kuitenkin vaikea mitata autosta, joten mittaamiseen käytetään yleisestä Dynoa, jolla voidaan mitata moottorin tuottama voima renkaista. Tästä saatu tulos sisältää voimaan vähentävästi vaikuttavat komponentit, jolloin saadaan selville todellinen ajoneuvon pyöräteho, joka on siis vähemmän kuin BHP.